Rower do 1000 zł – czym się kierować i jakich błędów nie popełnić?

rower do 1000

Niski budżet okazuje się częstą barierą w zakupie dobrego roweru. Jeśli chcesz zaopatrzyć się w sprzęt do codziennych dojazdów bądź sporadycznych wycieczek – możesz jednak spróbować wybrać rower do 1000 zł. Piszemy, czego w nim szukać a czego unikać.

Jeszcze do niedawna w budżecie do 1000 zł panowała spora różnorodność i można było kupić rower górski, trekkingowy czy miejski, który nie zawiedzie od samego początku. W związku z pandemicznymi trudnościami w dostępności części oraz inflacją rynek znacząco się zawężył i teraz granica 1000 zł nie jest już łatwym do polecenia progiem wejścia dla początkujących.

W tej cenie najłatwiej jest dziś kupić akceptowalne rowery polskich marek, które można w uproszczeniu przyporządkować do kategorii MTB. Będą miały wszystko, czego potrzeba na początku i na pewno spełnią swą rolę w dojazdach po zakupy czy okazjonalnie za miasto.

Zobacz z nami, jakie cechy powinien mieć tani i dobry rower. Ale najpierw spójrzmy, jakiego NIE kupić.

Tego nie rób, gdy chcesz kupić rower do 1000 zł !

Być może spotkałeś się z poradami, by kupić rower z Chin na portalu aukcyjnym albo po prostu wybrać się do marketu wielkopowierzchniowego i zejść znacząco poniżej 1000 zł. Rzeczywiście można tam dostać rowery, które spełnią swoje zadanie dojazdowo-rekreacyjne, ale tylko do pierwszej naprawy. Makrokesze” będą dla serwisanta niezwykle trudne do regulacji ze względu na niską jakość i wytrzymałość osprzętu.

Ryzyko roweru z hipermarketu

W najtańszych marketowych rozwiązaniach szybko posypią się hamulce, rozregulują przerzutki i pordzewieją śruby. W starciu z trudnymi warunkami terenowymi i atmosferycznymi będziesz na przegranej pozycji, a rower posłuży ledwie parę lat.

Dlatego dużo lepiej kupić używany rower w dobrym stanie i z wyższej półki. Jeśli jednak wolisz sprzęt nowy, sprawdź czego warto w nim szukać.

Czego szukać w takim przedziale cenowym?

Rama w rowerze za około 1000zł będzie stalowa lub aluminiowa. Wybierz aluminium jeśli szukasz roweru twardszego w tłumieniu drgań, ale lżejszego w transporcie.

Do 1000 zł nie znajdziesz rowerów MTB na kołach 27,5″ oraz 29″. Możesz spokojnie wybrać koła 26″ lub 28″, jeśli mierzysz w jazdę wycieczkową.

Amortyzator i a-head nie jest konieczny

W najniższym przedziale cenowym amortyzator będzie zawsze podstawowy i koniecznie trzeba zwrócić uwagę, czy nie jest zwykłą sprężyną o funkcji ozdobnej. Unikaj efektownie wyglądających rowerów górskich o pełnym zawieszeniu i wyjątkowo niskiej cenie. Możesz zdecydować się także na rower z nieamortyzowanym widelcem.

Także wspornik kierownicy nie będzie miał zaawansowanej regulacji poza osią góra-dół i będzie łatwiej łapał luzy niż droższe rozwiązania a-head.

Osprzęt zawsze podstawowy

Najczęściej instalowaną grupą osprzętu będzie Shimano Tourney lub Shimano Altus. Manetki mogą być obrotowe lub cynglowe, a kaseta na 6-7 przełożeń. Rower do jazdy po mieście może mieć piastę planetarną (np. Shimano Nexus) oferująca 3 biegi.

W rowerze, który wykorzystasz do jazdy po asfalcie warto mieć korbę z większą zębatką (44 zęby), która zagwarantuje przełożenia do większych prędkości.

Hamulce tarczowe w tanich rowerach zazwyczaj będą bardzo niskiej jakości i szybko się rozregulują. Dużo lepiej zainwestować w sprawdzone hamulce typu v-brake.

Rower do jazdy na co dzień – rekreacyjny i uniwersalny

Jeśli szukasz roweru w przedziale cenowym do 1000 zł, będziesz musiał zrezygnować z wielu udogodnień nowoczesnej technologii. Często sprzęt będzie cięższy, mniej trwały i trudniej regulowalny. Możesz skupić się na polskich producentach niezależnie, czy szukasz roweru crossowego, górskiego czy miejskiego. Typowy rower z tego segmentu będzie ci służył przez parę lat, zanim zdecydujesz się na bardziej zaawansowany model. Naturalnie, jeśli jednoślad potrzebny ci jedynie na krótkie dojazdy, nawet osławiony rower z decathlonu spełni swoją rolę. Nie ograniczaj jednak budżetu, gdy czekają cię terenowe wyjazdy – na wzniesieniach i szutrach zaczyna się rowerowa przygoda wymagająca wytrzymałości.


Może Cię także zainteresować:
Maja Koc

Maja Koc

Miłośniczka rowerów i wszystkiego co z nimi związane. W wolnym czasie uwielbia wybierać się na długie przejażdżki rowerowe. Zawodowo zajmuję się urządzaniem wnętrz i coachingiem.

Mogą Ci się spodobać

zdjęcie kolarza po wygraniu zawodów sposrotwych

Statuetki na zamówienie dla najlepszych kolarzy

rower śnieżny

Rower śnieżny. Jazda po śniegu, jednoślady elektryczne

orbitrek czy rower

Orbitrek czy rower stacjonarny – Co daje lepsze efekty?

przechowywanie roweru

Przechowywanie roweru w mieszkaniu, garażu, piwnicy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *