Rower do 1000 zł – czym się kierować i jakich błędów nie popełnić?

rower do 1000

Niski budżet okazuje się częstą barierą w zakupie dobrego roweru. Jeśli chcesz zaopatrzyć się w sprzęt do codziennych dojazdów bądź sporadycznych wycieczek – możesz jednak spróbować wybrać rower do 1000 zł. Piszemy, czego w nim szukać a czego unikać.

Jeszcze do niedawna w budżecie do 1000 zł panowała spora różnorodność i można było kupić rower górski, trekkingowy czy miejski, który nie zawiedzie od samego początku. W związku z pandemicznymi trudnościami w dostępności części oraz inflacją rynek znacząco się zawężył i teraz granica 1000 zł nie jest już łatwym do polecenia progiem wejścia dla początkujących.

W tej cenie najłatwiej jest dziś kupić akceptowalne rowery polskich marek, które można w uproszczeniu przyporządkować do kategorii MTB. Będą miały wszystko, czego potrzeba na początku i na pewno spełnią swą rolę w dojazdach po zakupy czy okazjonalnie za miasto.

Zobacz z nami, jakie cechy powinien mieć tani i dobry rower. Ale najpierw spójrzmy, jakiego NIE kupić.

Tego nie rób, gdy chcesz kupić rower do 1000 zł !

Być może spotkałeś się z poradami, by kupić rower z Chin na portalu aukcyjnym albo po prostu wybrać się do marketu wielkopowierzchniowego i zejść znacząco poniżej 1000 zł. Rzeczywiście można tam dostać rowery, które spełnią swoje zadanie dojazdowo-rekreacyjne, ale tylko do pierwszej naprawy. Makrokesze” będą dla serwisanta niezwykle trudne do regulacji ze względu na niską jakość i wytrzymałość osprzętu.

Ryzyko roweru z hipermarketu

W najtańszych marketowych rozwiązaniach szybko posypią się hamulce, rozregulują przerzutki i pordzewieją śruby. W starciu z trudnymi warunkami terenowymi i atmosferycznymi będziesz na przegranej pozycji, a rower posłuży ledwie parę lat.

Dlatego dużo lepiej kupić używany rower w dobrym stanie i z wyższej półki. Jeśli jednak wolisz sprzęt nowy, sprawdź czego warto w nim szukać.

Czego szukać w takim przedziale cenowym?

Rama w rowerze za około 1000zł będzie stalowa lub aluminiowa. Wybierz aluminium jeśli szukasz roweru twardszego w tłumieniu drgań, ale lżejszego w transporcie.

Do 1000 zł nie znajdziesz rowerów MTB na kołach 27,5″ oraz 29″. Możesz spokojnie wybrać koła 26″ lub 28″, jeśli mierzysz w jazdę wycieczkową.

Amortyzator i a-head nie jest konieczny

W najniższym przedziale cenowym amortyzator będzie zawsze podstawowy i koniecznie trzeba zwrócić uwagę, czy nie jest zwykłą sprężyną o funkcji ozdobnej. Unikaj efektownie wyglądających rowerów górskich o pełnym zawieszeniu i wyjątkowo niskiej cenie. Możesz zdecydować się także na rower z nieamortyzowanym widelcem.

Także wspornik kierownicy nie będzie miał zaawansowanej regulacji poza osią góra-dół i będzie łatwiej łapał luzy niż droższe rozwiązania a-head.

Osprzęt zawsze podstawowy

Najczęściej instalowaną grupą osprzętu będzie Shimano Tourney lub Shimano Altus. Manetki mogą być obrotowe lub cynglowe, a kaseta na 6-7 przełożeń. Rower do jazdy po mieście może mieć piastę planetarną (np. Shimano Nexus) oferująca 3 biegi.

W rowerze, który wykorzystasz do jazdy po asfalcie warto mieć korbę z większą zębatką (44 zęby), która zagwarantuje przełożenia do większych prędkości.

Hamulce tarczowe w tanich rowerach zazwyczaj będą bardzo niskiej jakości i szybko się rozregulują. Dużo lepiej zainwestować w sprawdzone hamulce typu v-brake.

Rower do jazdy na co dzień – rekreacyjny i uniwersalny

Jeśli szukasz roweru w przedziale cenowym do 1000 zł, będziesz musiał zrezygnować z wielu udogodnień nowoczesnej technologii. Często sprzęt będzie cięższy, mniej trwały i trudniej regulowalny. Możesz skupić się na polskich producentach niezależnie, czy szukasz roweru crossowego, górskiego czy miejskiego. Typowy rower z tego segmentu będzie ci służył przez parę lat, zanim zdecydujesz się na bardziej zaawansowany model. Naturalnie, jeśli jednoślad potrzebny ci jedynie na krótkie dojazdy, nawet osławiony rower z decathlonu spełni swoją rolę. Nie ograniczaj jednak budżetu, gdy czekają cię terenowe wyjazdy – na wzniesieniach i szutrach zaczyna się rowerowa przygoda wymagająca wytrzymałości.


Może Cię także zainteresować:
Maja Koc

Maja Koc

Miłośniczka rowerów i wszystkiego co z nimi związane. W wolnym czasie uwielbia wybierać się na długie przejażdżki rowerowe. Zawodowo zajmuję się urządzaniem wnętrz i coachingiem.

Mogą Ci się spodobać

Czym jest MTB i jakie są rodzaje rowerów górskich?

paryż rowery miejskie

Paryż, rowery miejskie. Zwiedzanie stolicy Francji na dwóch kółkach

Oryginalny pomysł na ozdobienie ogrodu

Oryginalny pomysł na ozdobienie ogrodu z rowerem w tle

rowerowy biznesplan

Warsztat rowerowy – dobry pomysł na biznes

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *