Zrównoważona praca, zdrowy umysł: jak zachować zdrowie psychiczne w okresie rozwoju kariery

Być może jesteś teraz na samym początku swojej kariery i chcesz znaleźć wymarzoną pracę. Pomogą Ci w tym specjalne usługi poszukiwania pracy. Aby ułatwić sobie pracę, nie trzeba już o 6 rano kupować gazet i szukać tam wolnych miejsc pracy, teraz wystarczy, że szukając pracy, użyją słów kluczowych, np. praca Drezdenko.

Czy budując karierę można zachować zdrowie psychiczne? I co z tym zrobić?

Czym jest zdrowie psychiczne?

Zdrowie psychiczne to przede wszystkim brak jakichkolwiek odchyleń i chorób psychicznych. Ale czasami nawet całkowicie zdrowa osoba jest w niestabilnym stanie i ma problemy w sferze emocjonalnej i psychicznej. Dlatego bardziej precyzyjną definicją rozważanego pojęcia jest dobrostan społeczny i psychiczny, który pozwala żyć pełnią życia: realizować siebie i ujawniać swój potencjał, produktywnie pracować, doświadczać satysfakcji i wnosić pewien wkład w życie społeczne życie.

Jak wzmocnić psychikę? Jak zachować zdrowie psychiczne?

Ponieważ zależy to od wielu czynników, należy działać kompleksowo.

Główne kroki w kierunku stabilnego i zdrowego umysłu:

  • Postępuj zgodnie z reżimem dnia.

Jeśli nie będziesz w pełni odpoczywać i nie będziesz się wysypiać, Twój układ nerwowy będzie dosłownie pracować, zużywając się, co z pewnością doprowadzi do nieprawidłowego działania i awarii. Aby tego uniknąć, kładź się i wstawaj o tej samej porze, śpij co najmniej osiem godzin dziennie, zachowaj równowagę pomiędzy pracą i odpoczynkiem, nie przepracuj się. Jeśli twoje ciało dostroi się do określonego trybu, będzie działać odpowiednio sprawnie, funkcjonowanie wszystkich jego ważnych układów, w tym układu nerwowego, unormuje się.

  • Jedz prawidłowo i zbilansowanie.

Stan i funkcjonowanie układu nerwowego zależy bezpośrednio od spożywanej żywności, a także od zawartych w niej korzystnych substancji. Szczególnie przydatne dla zdrowia psychicznego są witaminy z grupy B, cynk, selen i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Jedz więcej zieleniny i zielonych warzyw, zbóż, owoców morza i ryb morskich, owoców. Ale jeśli to możliwe, lepiej odmówić nadużywania alkoholu, tłustego, słodkiego, mąki, smażonego i marynowanego.

  • Obserwuj swoje zdrowie.

Pojawienie się chorób przewlekłych często bardzo wyczerpuje układ nerwowy. Aby tego uniknąć, pomocne będą regularne badania profilaktyczne, wczesna diagnoza i przestrzeganie zaleceń lekarzy.

  • Naucz się kontrolować swoje emocje.

Na początku nie będzie to łatwe, szczególnie jeśli z natury jesteś osobą impulsywną i temperamentną. Ale jeśli będziesz stale trenować, wkrótce osiągniesz pozytywne rezultaty. Pomogą w tym niektóre ćwiczenia. Na przykład, jeśli czujesz, że zaraz „eksplodujesz”, spróbuj wziąć głębokie oddechy i skupić się na oddechu. Lub zacznij odliczać wstecz. Albo pomyśl o czymś przyjemnym, przenieś się mentalnie do miejsca, w którym byłeś szczęśliwy i pozostań tam chociaż przez kilka minut.

  • Uprawiaj sport.

Regularnie uprawiany sport tonizuje, poprawia funkcjonowanie całego organizmu, pomaga „przepracować” nieprzyjemne emocje, poprawiając tym samym nastrój.

  • Odwróć uwagę czymś, co wywoła pozytywne emocje.

Może to być wyjście do kina, teatru, zakupy, kolacja w miłym towarzystwie, wycieczka na łono natury, podróże, robienie tego, co kochasz i tak dalej.

  • Staraj się minimalizować negatywne skutki.

Jeśli więc jesteś osobą sentymentalną, lepiej unikać rozmów na „bolesne” dla ciebie tematy, nie czytać ani nie oglądać wiadomości kryminalnych, przestać oglądać horrory, thrillery.

  • Zrelaksuj się przed snem.

Przyda się godzinny wieczorny spacer, kontrastowy prysznic lub ciepła kąpiel, obejrzenie dobrego filmu, przeczytanie książki, słuchanie muzyki.

  • Naucz się myśleć pozytywnie i we wszystkim dostrzegaj dobro.

Staraj się być rozproszony i nie skupiać się na negatywach, znajdź coś dobrego nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Pomyśl o tym, że w tej chwili ktoś może być dużo gorszy od Ciebie. Nie jest to łatwe, ale optymistom dużo łatwiej idzie się przez życie, są bardziej odporni na stres.

  • Szukaj wsparcia i pomocy.

Mogą to zapewnić krewni, przyjaciele lub po prostu nieznajomi na forum tematycznym w Internecie. Zawsze możesz zwrócić się o wykwalifikowaną pomoc do psychologów lub psychoterapeutów.

Wniosek

Koncentrując się na introspekcji, wyznaczaniu celów, uczeniu się przez całe życie, tworzeniu sieci kontaktów, elastyczności i równowadze między życiem zawodowym a prywatnym, możesz odnieść sukces w każdej branży i na każdym rynku pracy. Pamiętaj, że rozwój kariery to proces trwający całe życie i nigdy nie jest za późno, aby zacząć pracować nad osiągnięciem swoich celów.

Pamiętaj, że dobre zdrowie psychiczne jest kluczem do satysfakcjonującego i szczęśliwego życia!

Materiał promocyjny.


Może Cię także zainteresować:

Mogą Ci się spodobać

Czy warto mieć buty rowerowe?

Jak się ubrać na rower? Poradnik

Eksploracja Mazurskich szlaków rowerowych

Lampki rowerowe tylne – czym się charakteryzują?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *